TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Celem proponowanego projektu jest stworzenie nowoczesnej infrastruktury rowerowej na terenie kampusu Politechniki Wrocławskiej. Projekt zakłada dwa etapy realizacji, o następujących zakresach:
Centrum Rowerowe PWr będzie integrować część kluczowych usług związanych z transportem rowerowym na kampusie. CRPWr będzie oferować naszej społeczności akademickiej:
Inspiracją dla Centrum Rowerowego Politechniki Wrocławskiej są przykłady z innych uczelni, w szczególności zrzeszonych z nami w sieci Unite!, takie jak np. warsztat rowerowy Uniwersytetu w Grenoble INP-UGA (Francja), warsztat rowerowy na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie (Niemcy), lub tych prowadzonych przez stowarzyszenia pozarządowe popularyzujące korzystanie z rowerów np. warszawski Otwarty Warsztat Rowerowy.
Serwisy rowerowe tego typu mają w zależności od potrzeb społeczności od 90 do 200 m2. W ramach naszego projektu proponujemy, aby CRPWr powstało przez jedną z dwóch możliwości:
Rys. 1. Przykładowa, proponowana lokalizacja CRPWr w centralnym punkcie kampusu.
Rys. 2. Pawilon kontenerowy – potencjalne miejsce mogące służyć jako CRPWr.
Funkcjonowanie takiego serwisu rowerowego zakłada możliwość zarówno samodzielnego naprawiania roweru przez studentów/pracowników, jak i również zostawienie roweru do serwisu w rękach osoby prowadzącej CRPWr.
Aby centrum mogło sprawnie funkcjonować, w zależności od potrzeb powinno zatrudniać 1-2 osób obsługujących serwis, prowadzących działania edukacyjne w tym edukację z zakresu naprawiania rowerów (np. jak wymienić dętkę, wyregulować przerzutki czy hamulce), a także docelowo obsługujących przyszłą wypożyczalnię. Serwis będzie wyposażony w narzędzia i stanowiska do przeprowadzania napraw oraz obsługi administracyjnej.
Oprócz prowadzenia serwisu i udostępniania szatni oraz pryszniców, do zadań CRPWr będzie organizacja działań edukacyjnych, w tym regularne (np. codwutygodniowe) dni otwarte warsztaty naprawy rowerów (znane np. jako dr. bike day), znakowanie rowerów przez Policję, organizacja wycieczek rowerowych, kursów doszkalających z jazdy rowerem, etc.
W ramach etapu drugiego chcielibyśmy doprowadzić do istotnego rozwoju infrastruktury rowerowej na uczelni, w tym:
Aktualnie dostępna jest na rynku szeroka oferta bezpiecznych, zamykanych parkingów, które można doposażyć w zamek otwierany przez legitymację studencką lub kartę pracowniczą. Dostęp byłyby w zarządzie CRPWr. W ramach etapu nr 2 stworzymy 280-420 miejsc parkingowych o wysokim standardzie bezpieczeństwa oraz 450-600 standardowych miejsc parkingowych przy stojakach.